ITA
< Indietro

Roma Calling
Restart, 2017-2018

Roma 27 09

L’Istituto Svizzero di Roma, dalla sua fondazione nel 1949, promuove la formazione di giovani artisti e ricercatori offrendo loro la possibilità di una residenza a Roma. Sulla scia di questa tradizione l’ISR offre, all’interno del suo programma di residenze, la possibilità di seguire un programma transdisciplinare—“Roma Calling”—costituito da un percorso di attività di ricerca, creazione e formazione tra diverse discipline e pratiche scientifiche e artistiche per dodici artisti e ricercatori selezionati che risiederanno a Villa Maraini da settembre 2017 a luglio 2018.
 
Restart, 2016-2017—Roma Calling, è sia una serata di presentazione dei Residenti di quest’anno che un’occasione unica per il pubblico invitato di conoscere più intimamente i Residenti e i loro progetti.
 
Programma
19.00   Saluti Istituzionali
            - Joëlle Comé, Direttrice
            - Samuel Gross, Head Curator
            - Philippe Sormani, Responsabile Scientifico

19.15   Presentazione dei Residenti

20.15   Rinfresco




The Istituto Svizzero, Rome—since its inception in 1949— promotes the development of young artists and researchers by offering them a residency in Rome. In light of this tradition, the ISR offers, within its residency program, the possibility to follow a transdisciplinary programme —"Roma Calling"—which aims to provide a platform for research, creation and training between different disciplines for twelve selected artists and researchers who will reside at Villa Maraini from September 2017 to July 2018.
 
Restart, 2016-2017—Roma Calling, is both an event in which we will introduce to the public this year’s Residents, and also a unique opportunity for the people invited to get to know in a more intimate context the Residents and their projects.

Programme
19.00 Welcome
            - Joëlle Comé, Director
            - Samuel Gross, Head Curator
            - Philippe Sormani, Head of Scientific Programme

19.15   Residents present their projects

20.15   Light buffet


Wednesday 27 September, 7 pm
Istituto Svizzero di Roma
via Ludovisi 48 

By invitation only